Wednesday, March 10, 2010

I Love Them ~ [Part I]

Pesanan penaja : Entri aku kali ni banyak gambar ye.. weehuu.. =).. selamat mencuci mata.. ^^





I love them.. I love them and I love them..

Aku nak cerita ni bukan kerana aku suka minum kopi.. tapi aku suka ala-ala die hard fan gitu terhadap J-pop dan K-pop.. UWAAA... tak tau nak cakap macam mana tahap kesukaanku itu.. tapi sesuka suka aku, sefanatik fanatik aku ni, ada lagi orang yang fanatik daripada aku.. contoh yang terdekat, my besties, unnie saranghae.. nanako-chan (bukan nama sebenar)..^^

1st time aku mengenali benda alah ni masa form 1 ke form 2 ntah.. zaman muda-muda laa ni.. HAHA.. aku diperkenalkan oleh si nanako, dengan lagu It Takes Two by Chemistry.. aku suka gila lagu tu sampai cari dalam internet liriknya dan sanggup hafal lagu tu..HAHA..bongek tak bongek.. orang suruh hafal apa itu sains, apa itu sejarah tapi yang aku ni hafal benda yang tak masuk dan tak akan pernah masuk dalam exam.. HAHA.. tapi dah aku sangat-sangat gila masa tu, makanya lautan api sanggup ku renangi.. chewah chewah..=D. Even sampai sekarang lagi aku ingat lirik dia.. Hebat tak hebat..



Disebabkan aku menunjukkan ciri-ciri pelajar cemerlang, maka nanako telah memperkenalkan lagi group-group seperti....



yep, Arashi.. =)).. first time aku kenal diorang sebab aku tengok video klip diorang dalam tv.. lagu Love So Sweet.. sejak tu, minat pulak diorang nih..

Untuk pengetahuan korang yang belum tahu tu, Arashi ni bernaung di bawah bumbung Johnny's Entertaiment.. so, selain daripada Arashi, ada banyak lagi boy band yang sangat shupper dupper lah.. HEHE.. makanya secara tidak langsung, aku ter'berkenan' la pulak dengan NEWS dan KAT-TUN..


NEWS


Kat-tun


dan selepas itu boy band kanak-kanak yang diberi nama HEY SAY JUMP! (sekarang ni dah besar dah diorang ni..=))


Hey Say JUMP!


Diorang ni jugak, bukan setakat pandai menyanyi dan menari, ada juga di antara diorang yang pernah berlakon dalam drama-drama jepun yang korang dok layan selama ni. Mungkin ada yang tau, ada yang tak tau atau tak perasan.. HEHE.. Sebagai contoh, si Ryo (NEWS) berlakon dalam cerita 1 Litre of Tears, Attention Please..


1 Litre of Tears (Ryo as Haruto Aso)


Attention Please (Ryo as Nakahara Shota)



Si Yamapi (NEWS) pulak berlakon dalam banyak cerita gak la.. antaranya yang aku tau, Nobuta wo produce, Lunch Queen, Proposal Daisakusen, Code Blue, Stand Up!, Kurosagi dan Buzzer Beat.. (banyak sungguh beliau berlakon..)


Lunch Queen (Yamapi as Koshiro Nabeshima)


Code Blue (Yamapi as Kosaku Aizawa)



Proposal Daisakusen (Yamapi as Ken Iwase)


Kurosagi (Yamapi as Kurosaki)

Buzzer Beat (Yamapi as Kamiya Naoki)



Kame (Kat-tun) berlakon dengan Yamapi dalam drama Nobuta wo produce.. HAHAHA.. aku suka gila drama ni.. lawak gila.. Beliau juga berlakon dalam Gokusen 2..


Nobuta Wo Produce (Kame-Shuji Kiritani, Yamapi-Akira Kusano)


Gokusen 2 (Kame as Ryu Odagiri)



Matsumoto Jun pulak berlakon dalam drama Hanayori Dango.. sapa tak kenal beliau kan.. selain tu, beliau berlakon gak Gokusen 1..


Hanayori Dango (Jun as Tsukasa Domyouji)


Gokusen 1 (Jun as Shin Sawada)



Nino pernah berlakon drama Stand Up! bersama dengan Yamapi. Selain itu beliau juga pernah berganding bahu dengan Sho (Arashi) dalam drama Yamada Taro Monogatari..memang tak boleh belah punya cerita.. Sho pun berlakon cerita Kisarazu Cats Eye.. HEHE..


Stand Up! (Yamapi - Kengo Iwasaki, Nino - Shohei Asai )


Yamada Taro Monogatari
(Nino - Taro Yamada, Sho - Takuya Mimura )


Kisarazu Cats Eye (Sho as Bambi)



Sapa lagi eh.. Haa, si Shige (NEWS) berlakon dalam Papa to Musume no Nanokakan.. dan kumpulan Hey Say JUMP!, si Takaki pulak berlakon dalam Gokusen 3..


Papa to Musume no Nanokakan (Shige as Osugi Kenta)


Gokusen 3 (Takaki as Yamato Ogata)


Sebenarnya banyak lagi drama dan movie yang diorang berlakon, tapi tak terlarat laa aku nak senaraikan satu-satu... Ni pun dah gila banyak dah aku senaraikan.. Lagipun, cerita-cerita ni je pun yang aku tau sebab baru tengok yang ni je.. HAHAHAHA.. kantoi..kantoi.. apa pun, sangat enjoy la diorang ni.. berbakat dalam segenap segi...


to be continued..~ Part II

5 comments:

  1. wahahahaha siapa la si nanako tu kan blarrrgghhh!! haahahha... mami i like this post hahaha... walaupun aku enteprem skit ja kan kat situ hahaha... adakah part tu pasal kpop plak hahaha

    ReplyDelete
  2. mama tggu version aku plak... part 1.5 hihihi

    ReplyDelete
  3. hahaha.. nanako.. sedap dak nama aku bagi?? hahaha.. aku dah baca dah part 1.5 hg.. yes2 i like too..=)).. haha.. mcm taw2 ja part 2 aku k-pop.. yey nantikan ia..=)

    ReplyDelete
  4. hehe.. suka kan..kan..kan.. memang hensem dan ganteng2..

    ReplyDelete